Lada 1500 MTX (VAZ 2103 MTX Rallye)
V našom rallyovém majstrovstiev bolestne chýbali automobily s vyšším objemom ako škodováckých 1300 ccm. Metalex Praha preto pripravil na základe homologizovaného sovietskeho vozidla VAZ 2103, ktorý mal objem 1500 ccm, voz pre triedu A2 1600. Prevažne sa v štartovej listinách objavoval ako VAZ 2103 MTX Rallye. Voz bol predstavený v roku 1975 a niekoľko ich odkúpil Autoklub RP Otrokovice, kde boli používané niekoľko rokov. Neskôr je niektoré autokluby asi prevádzali do novej homologácia pre model 21011 a používali ich s motorom 1600. Asi to nebol veľký problém, pretože jednotlivé Žiguli sa líšili (ak opomenieme objem motora) len honosnosťou prednej masky a prístrojovou doskou. Takýto voz, uvádzaný už ako 21011, je dole na farebnom snímke z Barumky 1980, kde s ním štartoval za Barum team Michalík s Ing Nesrstou.
Motor, radový štvorvalec OHC, mal objem 1452 ccm (vŕtanie x zdvih 76 x 80 mm). Stupeň kompresie 10,6 spolu s dvoma dvojitými karburátormi Weber 40 DCOE 19 (otryskování: hlavná tryska 130, vzdušník 190) na špeciálnom odlievania sacom potrubí umožňoval výkon 112 k pri 6800 ot. / min. Povolené otáčky 7400. Pod hlavou bolo špeciálne tesnenia. Vačkový hriadeľ nebol menený, len bol pootočený kvôli zmene časovania. Výfukové potrubie nebolo príliš upravované kvôli hranicu hluku. Kľuková skriňa bola odvetraná do nádobky na ľavom podbehu. Zotrvačník bol odľahčený. Prevodovka mala doplniť prvé tri stupne, kolesá mala priame ozubenie. Spojka, rozvodovka a stály prevod boli ponechané. Na podvozku boli osadené tvrdšie pružiny, tlmiče Koni boli vzadu usadené dovnútra pružín. Kolesá sa používala konštrukcia Metalex MTX 7 palcov. Brzdy vpredu upravené pre lepšie chladenie. Karoséria bola upravená v oblasti blatníkov, ktoré boli starostlivo vytiahnuté do šírky kvôli použitiu širších pneumatík, nízkoprofilových Barum 185/70 - 13 s asymtrickým dezénom OR6. V intereiéru boli odstránené sériové sedačky a na ich kotvové miesta boli montované škrupinovej sedáky Metalex. Trojbodové pásy so štyrmi popruhy sú značky Moravan. Prístrojová doska bola doplnená spínačmi pre prídavné svetlomety a ďalšími nevyhnutnosťami pre súťažnú prevádzku. Ochranný oblúk je vstavaný za prednými sedadlami a montovaný na nezosilnená karosériu. Volant je nahradený športovým trojramenným o priemere 34 cm, obšitými kožou. Akumulátor pre lepšie rozmiestnenie váh na nápravy je montovaný do batožinového priestoru. Vďaka zníženým pružinám sa znížila aj svetlá výška vozidla na 140 mm. Vozidlo váži pohotovostných 990 kg, zrýchľuje z 0-100 km / h za 10,2 sec (pri teste 11,0) a docieľuje 175 km / h (pri teste 166,7 km / h).
S vozidlom štartovali ing Petr Bold (ako testovací jazdec zaznamenal 1. víťazstvo na Šumave 1975), Petr Černohorský, jeden závod išiel Jozef Sivik, než prestúpil na Renault 17 Gordini, stálym pilotom bol Miroslav Lanky (majster A2 1600 v roku 1976), na obrázkoch uvedený ing Zarski a ďalšie. Voz bol nahradený najnovšie homologizovaným VAZ 21011 s motorom 1600 ccm.