LADA 2000 MTX RACING A 5
Šestnásťventilová hlava valcov MTX s karburátormi Weber
Tento voz bol vyrobený iba jeden a slúžil na overenie niektorých konštrukčných prvkov podvozku a na odskúšanie nového motora s šestnásťventilovou hlavou MTX. Od roku 1977 s ním štartoval v pretekoch do vrchu Peter Krejbich. Základom vozidla bola radikálne odľahčená karoséria Lada 2101, opatrená laminátovými kapotami a zasklená organickým sklom, okrem čelného skla. Vnútorné výlisky dverí boli vystrihaní, prístrojová doska odstránená a namiesto nej zostal len malý panel s otáčkomerom, teplomerom vody, teplomerom oleja a tlakomerom oleja. Prepážka medzi motorom a priestorom jazdca sa v šírke motora musela posunúť o 100 mm dozadu, pretože použitý motor bol rozmernejšie. Potrebnými doplnkami karosérie boli spoilery vpredu, vzadu a na streche. Predná náprava mala ramená uložená v kĺbových ložiskách SKF a silnejší skrutný stabilizátor 28 mm. Zadná náprava mala pozdĺžnej závesné tyče oproti sériovému prevedenie podstatne dlhšia, takže horná zasahovali až do vnútra auta, a tieto tyče boli tiež uložené v kĺbových ložiskách SKF. Panhardskou tyč nahradil Wattov priamovod. Plynnokapalinové tlmiče Bilstein Lada Rallye boli sústredené so špirálovými pružinami. Brzdová sústava dostala posilňovač GIRLING a na obe nápravy brzdové kotúče Š 130 RS sa štvorpiestikovými brzdiči z auta Wartburg. Delené kolesá ATS mala,, suché''pneumatiky Goodyear alebo,, mokré''Dunlop. Vozidlo poháňal motor Lada sa šestnásťventilovou hlavou MTX, ktorej vývoj začal v roku 1972. Je však výstižnejšie povedať, že to bol motor MTX, využívajúce obvodové časti bloku motora Lada 21011. Po rokoch usilovnej práce sa zrodil motor s rozvodom 2 x OHC, ktorý mal v prvej podobe vačkový hriadeľ s uhlom otvorenia ventilov 320 °, sacie ventily 33,5 mm, sodíkové výfukové ventily 29 mm, špeciálne objednaný kované piesty Smith, oceľové ojnice z nateriálu 16420, suchú olejovú vaňu s dvoma čerpadlami vlastnej konštrukcie, dva dvojité horizontálne karburátory Weber 45 DCOE 9 a bezkontaktné zapaľovanie Bosch. Prvý motor P. Krejbicha mal základné rozmery zhodné s Láďom 1300 MTX Rallye A 5, objem 1752 cm3 (83,5 mm x 80 mm), ale mal výkon 121,4 kW (164 k). Druhý motor mal objem 1920 cm3 (87 mm x 80 mm) a karburátory Weber nahradilo vstrekovacie zariadenia Bosch Jetronic, čím sa zvýšil aj výkon. Svojimi 147,2 kW (200 k) pri 8000 1/min to bola zrejme najrýchlejší Lada vôbec. Voz mal novo vyvinutou päťstupňovú prevodovku a zdokonalený samosvorný diferenciál MTX, pracujúci na systéme ZF. Ktorý sa neskôr na želanie montoval do automobiloch Lada 1600 MTX Rallye. V roku 1978 vznikla v Metalex ešte jeden Lada kategórie A 5, určený pre preteky do vrchu. Nemal však úpravy takého rozsahu; mal motor s objemom 1752 cm3 s pôvodnou hlavou valcov Lada 21011 a líšil sa aj zadným spojlerom.