VAZ 2101 MTX RALLYE
V roku 1974 vznikol tiež prvý VAZ MTX v súťažnej úprave. Mal rovnako ako pretekárske verzie VAZ MTX RACING zväčšený objem motora na 1293 cm3 (79 x 66), ale dosahoval menšieho výkonu 79,5 kW (108 k). motor doplňoval plnoprietokový čistič oleja Purolator a chladič oleja. Spojka bola použitá z vozidla Fiat 125 P. Prevodovka mala zvýšený prvý až tretí rýchlostný stupeň. V zadnej náprave bol stály prevod z typu VAZ 2102 combi. Podvozok mal oproti VAZ RACING svetlú výšku 170mm a tlmiče Koni Sport. Takisto sa montovali osvedčené tuhšie silentbloky na celej zavesenie zadnej nápravy. Športový charakter vozidla zvýrazňovali rozšírené blatníky, elektrónová kolesá MTX, štyri prídavné halogénové svetlomety Hella a výfuk vyvedený pod pravý prah dverí. Interiér sa v tej dobe už automaticky vybavoval vnútorným ochranným rámom z trubiek rozmeru 38mm x 2,5 mm, bezpečnostnými pásmi Moravan a pětikilogramovým hasiacim prístrojom. Na prístrojovej doske sa nachádzali otáčkomer, rýchlomer, palivomer, teplomer vody, teplomer oleja, tlakomer oleja a navigačné prístroje speedpilot a tripmaster Halda. Nádrž Škoda Rallye na 62 l paliva bola na podlahe batožinového priestoru a akumulátor nad zadnou nápravou. Prvý prototyp tohto vozidla,, sedlali''posádka na obrázku.